Nederlandse Gemeenten
Training: Wat te doen met openstaande facturen?
Trainingen verzorgen wij op maat. Deze dienen zich soms heel spontaan aan. Bijvoorbeeld bij een middelgrote gemeente in Noord-Holland met openstaande vorderingen.
Onze accountmanager ontdekte tijdens een bezoekje dat de gemeente ruim 1 miljoen euro achterstand had op privaatrechtelijke vorderingen. Wat hier mee te doen? Hoe moet dit worden aangevlogen? Vragen waarbij de debiteurenbeheerder wel hulp kon gebruiken.
Debiteurenportefeuille nalopen
We hebben hierop een trainer/consultant van Cannock Chase ingezet om de gemeente op enkele fronten bij te staan. Samen met de debiteurenbeheerder hebben we bijvoorbeeld de debiteurenportefeuille nagelopen en stelden we vragen als: welke vorderingen zijn kansloos en welke vereisen directe actie? Voor alle overige vorderingen stuurde de gemeente een laatste brief waarna ze aan Cannock Chase Incasso worden overgedragen.
Vaardigheden trainen
Hierna zijn we op verzoek van de gemeente de vaardigheden van de medewerkers gaan trainen. De trainer heeft hierop met de medewerkers de huidige maningsbrieven bekeken. Elke medewerker heeft hierop argumenten en tegenwerpingen genoemd die zij verwachtten te krijgen. Samen zijn alle argumenten besproken en voorzien van goede reacties. Zodoende werden communicatieve vaardigheden opgefrist en groeide het zelfvertrouwen van de medewerkers.
Resultaten
Na afloop van de trainingen pakten de medewerkers hun invorderingstraject gemotiveerd en daadkrachtig op. De training leverde de gemeente uiteindelijk een plan van aanpak, meer zelfvertrouwen en een goed invorderingsresultaat op.