Meer betalingen dankzij Cannock Pay
Door de coronapandemie werden deurwaarders beperkt in hun werkwijze door het wegvallen van persoonlijk contact. De mobiele pinautomaat kon niet langer worden gebruikt bij het ophalen van betalingen. Er moest een oplossing komen die betalingen op afstand mogelijk maakte. Cannock Chase Public ontwikkelde een eigen applicatie die deurwaarders deze mogelijkheid geeft: Cannock Pay.
Sindsdien maken de belastingdeurwaarders van Cannock Chase Public gebruik van deze applicatie en is de mobiele pinautomaat verleden tijd.
Met Cannock Pay is de belastingdeurwaarder in de gelegenheid direct een sms of e-mail naar de debiteur te sturen. Aan de deur is het zelfs mogelijk om ter plaatse een QR-code te genereren waarmee de debiteur direct en zonder gedoe kan betalen. De betaling wordt vervolgens eenvoudig, snel en veilig in de vertrouwde bankomgeving van de debiteur afgehandeld. Via deze applicatie zijn deurwaarders zelfs in staat betalingen te innen van debiteuren die normaal gesproken niet of nauwelijks bereikbaar zijn in het buitenland.
Na een korte gewenningsperiode blijkt het sturen van de betaallink via Cannock Pay een groot succes. We zien de inningen stijgen; meer dan twee keer zo veel dan voorheen met een pinautomaat.
Ook ons callcenter en invorderingsspecialisten maken nu gebruik van Cannock Pay. Tijdens telefoongesprekken met debiteuren blijkt het ook erg efficiënt om niet meer een 18-cijferig IBANnummer te hoeven doorgeven, maar heel makkelijk een sms met een betaallink te sturen naar de debiteur.
“Cannock Pay is klantvriendelijker en sociaal maatschappelijk veel beter. Met het wegvallen van de deurwaardershandeling worden er geen extra kosten in rekening gebracht.”
Arno Leferink Manager Outdoor Credit
Een ander voordeel van deze methode is dat betaalafspraken sneller en makkelijker kunnen worden opgevolgd. Treft de deurwaarder niemand thuis, maar neemt de debiteur naderhand alsnog contact op, dan kan op dat moment ook de mogelijkheid worden geboden direct te betalen. Bijkomend voordeel van deze methode is dat de deurwaarder direct ziet of de debiteur gebruik heeft gemaakt van de betaallink. Daarnaast betaald de debiteur geen deurwaarderskosten bij deze betaling.
Na deze succesvolle eerste ervaringen wil CCP het betaalplatform verder door ontwikkelen. Daarbij bekijken we opties die betalen vanuit het buitenland mogelijk maken en richten we ons op alternatieve betaalmethoden, zoals betalen met een creditcard of met je ‘wallet’ van Google of Apple.
Wilt u vrijblijvend advies?
Jaco Baven
Directeur